Välkommen till min blogg!

Hi everybody!

Nu har jag skaffat blogg! Jag kommer först och främst skriva om mina upplevelser i USA men även om andra saker som jag vill dela med mig av till er. Bloggen är ett sätt för mig att hålla kontakt med vänner och familj när jag är i USA, självklart får andra också läsa den. Men den är också för min egen skull så jag kan titta tillbaka på mina vunna erfarenheter.

 

 

En hälsning till Michelle som redan är i USA<3 Från våran sista utekväll tsm.


Nu ska jag fixa till bloggen så att den är klar tills jag åker. Ta lite fina bilder till headern och hitta en fin bakgrund mm. Kan inte göra detta helt själv heller så ska ta hjälp av Jonas, min bror.

Fakta om min resa till USA:

Jag anmälde mig till en förening som heter skandinaviska institutet i julas gällande au pair programmet. Efter det var det bara papper hit och papper dit. Jag skulle på läkarkontroll, skaffa referenser, ha minst 200h barnerfarenhet (med referenser), skriva ut mitt brottsregister (som jag inte har kan jag informera er om!) osv osv.  Det var tur att jag började tidigt för det är mycket man ska fixa. Skulle ta körkort också. Sen kom det roliga! När Familjer började kontakta mig. Allt som allt fick jag 3 familjer men det var redan efter någon vecka efter att jag blivit godkänd. Jag bestämde mig för en familj som jag tycker är jordnära och trevliga, dom bor i New Jersey (45 min ifrån New York) i ett mysigt och barntrevligt område. Jag har haft telefonkontakt och mailat med dem så jag vet vilka människor det är jag ska bo hos. Åker den 12:e oktober till New York för en fyra dagars introduktionskurs och sen bär det av till familjen. 

Denna veckan:
-Förberett för "visa-appointment" på ambassaden
-Mailat med familjen ytterligare
-Skickat mail till deras gamla au pair
-Påbörjat papprena med internationellt körkort

Just nu är jag hemma eftersom jag har slutat jobba så jag kan förbereda inför den stora resan. Är lite uttråkad måste jag säga, och rastlös för det blir inte färdigt så fort som jag vill (dvs alla papper). Jag har massa idéer om vad jag vill göra nu när jag är ledig men är lite för lat för att verkligen göra det känner jag.

 

 

This is me


I hope you'll enjoy the blog!

Love,
Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0