Den 23:e Oktober

Hej allihopa! Antligen har jag min dator! Har varit avskuren fran varlden jattelange nu kanns det som. Hoppas alla mar bra o sa, ni kan val skriva en kommentar? Sitter sjalv just nu pa rummet, lite frusen som vanligt..

Har forsokt adaptera mig i den nya miljon o gatt runt lite men mest vart med barnen o familjen. Har ett fint rum o badrum (kommer massa bilder nedan). Igar gick jag in i stan sjalv for forsta gangen, lite skumt o laskigt men ok. Alla sager hej nar man gar forbi haha! Kopte C-vitamin for att starka mitt immunforsvar, vart forkyld. Kopte lite snacks o sen lite dricka. Kanns som alla kollade pa en lite konstigt for att jag gick runt helt sjalv (plus att man alltid tar bilen overallt). Det tar ca 25 min att ga in till stan har o stan ar inte sa stor. Idag gick jag till parken for andra gangen med barnen, tar ca 10 min. Det var kul, stannade nog lite for lange dock - barnen blev lite tjuriga o jag blev jattehungrig! Vi gick hem (jag gick, dom satt i vagnen) o jag lagade lite makaroner till dom (det enda de ater typ).

Allt har varit bra anda sen jag kommit hit, NY pa orientation var underbart! Kopte en t-shirt med den klassiska texten I <3 NY haha o en nyckelring till nyckeln jag fatt har nu. Kopte en Mimmi mouse ocksa, den var sot :) Har massa foton pa det med.

Michelle! Jag ringer dig snart! Kanske imon, annars i helgen :) Hoppas vi kan traffas snart.

Bilder:

    
Jag o Sandra (svensk)               Bussen till Stamford(orientation)   


 I Stamford

   
Orientationgroup                            Ledarna, Vikki and Jody                  


 Stereotypen om au pairer!

   
Min sang i Stamford                         Handbok                                     


Guidad tur i NYC

   
Starbucks haha                               Inne i NYC                                   


Rockefeller center

   
Emma o Sandra                         Biljett till the rock, inne just nu!     


Hissen upp sag man detta i taket

  
Up at the rock                               Jag, hoogt uppe i luften                  


Svenskarna!

  
Isrinken, rockerfeller center           Top of the rock                              


Vi vid isrinken

  
Haha                                   St Patricks church tror jag              


Disney affaren

  
Times square                                Emma o Sandra                             


Jaaaag, sa mkt ljus!

  
Cheese!                                        M&M store                                    


Miss liberty

  
Worldtrade center stood here         Mitt rum, sangen                           


Tv:n o fonster

  
Garderober                                   Mina saker                                  


Jag i sangen

                                                                   Out walking today

Det var allt for nu. Imon ska jag kora barnen till skolan for forsta gangen. Hors snart hoppas jag!

Love,
johanna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0