Indien

Hejhej, liten uppdatering här igen då :) Dagarna går och det börja sjunka in att vi ska va här ett tag. Jag börjar irritera mig på allt indiskt och har blivit besatt av att städa rummet hehe men det ingår ju i culture shock. Men allt är väldigt skitigt och dammigt så varje gågn man har vart ute så tvättar jag av fötterna o vattnet blir brunt. En av gruppmedlemmarna har blivit sjuk och flera är lite sisådär- magproblem, geting stick och blåmärken med sömnbristen. Nu har det gått en vecka iaf och vi börjar väl mer eller mindre vänja oss vid detta, men snart åker vi till landsbygden och vi vet inte hur situationen ser ut där. Vi har gått ut varje kväll nästan och vi har dragit oss in mot stan där mc donalds, kfc och dominos finns:P Sen har vi shoppat lite med:) Finns väldigt fina tyger och färger här och känner att det inte riktigt är min stil men anammar lite färger allt eftersom.
Lite bilder:  
 
Tempel som vi besökte på internationella kvinnodagen
Såhär tar man han om sopos i Indien
landsbygden
Amanda med sin fina röda prick i pannan som vi alla fick när vi kom till templet:P 
Erika
 
ngn slag gympa grupp som visade vad de har lärt sig
där vi hade samlingen, och scenen där vi fick sitta haha med några hundra kvinnor som satt under taket
Köpte lite lokala varor, torkad frukt och sådant 
De skulle tacka grundaren av BAIF och hon som byggde första skolan
Deras altare hehe
Jag fick tända ett ljus också :) 
Vi fick presenter, va en jättefin handväska / necessär:) 
 
Love, Johanna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0